قیمت پیراهن مردانه از ۱۱هزار تا۱۰میلیون تومان! چرا و چگونه؟

قیمت پیراهن مردانه

اشتباه تایپی نیست! تازه قیمت پیراهن مردانه رو اگه کمی بیشتر هم جستجو کنید زیر ۱۱  تا ۱۲ هزار تومان هم پیدا می‌شود… و اگه دنبال پیراهن مردانه لوکس هم بگردید تا ۱۷میلیون تومان هم جا دارد!…

پیراهن ارزان قیمت

اما دلیل این اختلاف قیمت‌ پیراهن مردانه چی هست؟ و چرا باید این اختلاف قیمت هزار برابر باشه؟ امروز می‌خواهیم به همین موضوع بپردازیم:

?قیمت پیراهن مردانه چقدر باید باشه؟

عوامل قیمت تمام شده پیراهن مردانه بستگی به مواد اولیه مصرفی (مثل پارچه، لایی، دکمه و…) و کیفیت دوخت داره…  در کمترین حالت همین قیمت ۱۲ هراز تومانی را در نظر بگیرید (هم قیمت یک زیرپوش جنس متوسط) که با ارزان ترین پارچه پیراهنی دوخته می‌شود یعنی پارچه متری ۲ هزار تومان! که اگه مصرف یک و نیم متر را برای دوخت پیراهن در نطر بگیریم می‌شود ۳ هزار تومان هزینه پارچه در تولید پیراهن مردانه! حالا این پارچه به لعنت خدا هم نمی‌ارزد بماند.

همین نمونه که گفته شد را در سایر موارد داشته باشید… دکمه های پلاستیکی، استفاده از لایی پاکستانی و دوخت بسیار سخیف و…  بنابراین می‌شود  چیزی به نام پیراهن ارزان قیمت تولید کرد و با قیمت‌ ۱۲ هزار تومان هم فروخت و سود هم کرد. البته با سود صددرصدی بساطی یا فروشنده قیمت فروش تکی بین ۲۰تا ۲۵ هزار تومان خواهد بود. در هر صورت این پیراهن‌ها واقعا ارزش پوشیدن ندارد. پیراهن‌های تولید چین هم به لحاظ قیمت و کیفیت در همین دسته طبقه بندی ‌می‌شود.

قیمت پیراهن ایرانی درجه یک :

خیلی صادقانه اگر حساب کنیم و با استفاده از پارچه درجه یک ایرانی (متری ۸ تا ۹هزار تومان) و لایی جنس چینی و دوخت نسبتا تمیز و با احتساب سود تولید ۱۰درصد قیمت تمام شده پیراهن درجه یک ایرانی حدود ۲۰ تا ۲۳ هزار تومان خواهد بود. البته قیمت تولیدی با مبلغی که در فروشگاه بابت آن خواهید پرداخت دو برابری اختلاف دارد و شما برای تهیه این پیراهن در فروشگاه ۴۰ تا ۵۰ هزار تومانی خواهید پرداخت.

پیراهن پوشش اصلی مردان

 

قیمت پیراهن خارجی با دوخت ایران : (توصیه شده برای خرید)

قبل از همه چیز باید بگم که مارک پیراهن حتی اون پیراهن ارزان قیمت هم با نوشته های خارجی دوخته می‌شه! و اگه بگیم که ۹۵ تا ۹۸ درصد پیراهن‌های تولید داخل با مارک پیراهن خارجی به بازار عرضه می‌شود خیلی بیراه نگفتیم!

اما وقتی می‌گوییم پیراهن خارجی منظورمان چیست؟ برای تولید این پیراهن‌ها تماما از مواد اولیه خارجی (به دلیل کیفیت بالاتر)  و اکثرا با پارچه تایلندی TTI و لایی ‌SNT ترکیه ای و دکمه صدفی و حتی سلفون و مقوای لای کار خارجی استفاده ‌می‌شود.

در دوخت پیراهن ‌ها هم دقت بسیاری می‌شود و بسیار تمیز (بعضا حتی از نمونه های خارجی هم بهتر) دوخته می‌شود. قیمت تمام شده با احتساب سود تولید ۱۰درصد چیزی حدود ۵۰ تا ۵۵ هزار تومان خواهد شد.

اگر بخواهید مقایسه کنید این همان پیراهنی هست که با برند های ایرانی آزادگان، زاگرس پوش، ماکسیم، پاتن، هاکوپیان و . . . در بازار و با قیمت های ۹۰ تا ۱۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

 

??ما با همین کیفیت در فروشگاه اینترنتی پیراهن با متوسط قیمت ۷۰ تا ۷۵ هزار تومان فروش خواهیم داشت.

قیمت پیراهن خارجی اصل یا بنگلادشی :

وقتی صحبت از پیراهن مردانه خارجی می‌کنیم حتی اگه شما شخصا در آلمان و یا هر کشور دیگری هم با مراجعه به فروشگاه خرید پیراهن داشته باشید در نهایت پیراهن دوخت بنگلادش یا مراکش نصیب شما خواهد شد!

پیراهن خارجی دوخت بنگلادش

در واقع برندهای مطرح پوشاک و پیراهن، محصولات خودشون رو از تامین کننده هایی تهیه می‌کنند که در افریقا و آسیایی شرقی مستقر هستند. اگرچه کیفیت خوبی دارند ولی اختلاف معنا داری با تولیدات پیراهن خارجی دوخت ایران ندارند. حدود قیمت هم از 30 تا 100 دلار که به قیمت امروز می‌شود ۱۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان

?سخن آخر:

ما 15 میلیون مرد ایرانی بالای 18سال داریم که مهمترین پوشش این جمعیت هم پیراهن است. اگر هر فرد 2 پیراهن در سال هم مصرف کند می‌شود 30 میلیون… پس مشتریانی میلیونی با تیراژ بالا داریم . در گام نخست با مصرف پیراهن‌های دوخت ایران و در مراحل بعدی با تقویت صنایع نساجی و پارچه بافی و کارخانجات تولید لایی این بازار را به خارجی ها واگذار نکنیم.

 

 

One thought on “قیمت پیراهن مردانه از ۱۱هزار تا۱۰میلیون تومان! چرا و چگونه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *